Log in Ringtonio TargetSMS English  Dutch
About us Jobs Contact Home
TargetPay
TargetPay Easy
TargetPay Advanced
Not logged in...
• Login
• Register




News

23-12  Eindejaars freeze operators

Geachte klant,

Aan het eind van het jaar is er bij veel operators een periode waarin geen mutaties van shortcodes kunnen worden verwerkt. Dit houdt in dat er geen aanvragen, opzeggingen en veranderingen worden gedaan. Dit jaar ligt deze periode vanaf heden tot en met 31 januari 2014.


Let op: U kunt natuurlijk wel gewoon keywords aanvragen, wijzigen en opheffen op bestaande shortcodes (bijvoorbeeld als u op 3010 of 7733 uw diensten heeft draaien of wil gaan draaien). Deze melding is dus alleen van belang als u zou overwegen om een eigen shortcode aan te schaffen of al bij ons afneemt.

Vragen/opmerkingen?

Mocht u vragen hebben over bovenstaande dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen. Dit kan via ons salesteam op sales@targetmedia.nl

  • Discuss on TBforum...


    15-11  Eindejaars 'Freeze' voor eigen shortcodes

    Geachte klant,

    Aan het eind van het jaar is er bij veel operators een periode waarin geen mutaties van shortcodes kunnen worden verwerkt. Dit houdt in dat er geen aanvragen, opzeggingen en veranderingen worden gedaan. Dit jaar ligt deze periode van 7 december 2012 tot en met 31 januari 2013.


    Let op: U kunt natuurlijk wel gewoon keywords aanvragen, wijzigen en opheffen op bestaande shortcodes (bijvoorbeeld als u op 3010 of 7733 uw diensten heeft draaien of wil gaan draaien). Deze melding is dus alleen van belang als u zou overwegen om een eigen shortcode aan te schaffen of al bij ons afneemt.

    Vragen/opmerkingen?

    Mocht u vragen hebben over bovenstaande dan kunt u uiteraard contact met ons opnemen. Dit kan via ons salesteam op sales@targetmedia.nl

  • Discuss on TBforum...


    30-11  Wijzingen Premium SMS België per 1 december 2011

    Geachte klant,

    Eind juni van dit jaar informeerden we u over de nieuwe GOF richtlijn en Ethische Code rondom Premium SMS diensten in België.
    Per 1 juli is een wet in werking getreden in België die Premium SMS reguleert, de Ethische Code. Op dat moment is ook het oude document, de GOF richtlijn, vereenvoudigd.

    Een aantal van de wijzigingen gaat echter in per 1 december, waarop we u graag nogmaals attent maken.

    Voor de volledigheid nogmaals de belangrijkste aandachtspunten:

    Algemene wijzigingen
    - Na inschrijving op een abonnementsdienst moet een gratis bevestigings SMS gestuurd worden
    - Ook een bevestiging van afmelding moet door middel van een gratis SMS*
    - Na iedere € 10,- besteding moet een waarschuwing per gratis SMS gestuurd worden. Dit was per 1 juli nog € 25,- en is dus verlaagd zoals destijds aangekondigd*
    - STOP berichten moeten ook gratis zijn*

    Chat diensten
    - Dating ofwel het maken van afspraken is niet meer toegestaan
    - Verplicht moet vermeld worden of de chat gemodereerd wordt
    - Een bericht of start van de chatdienst moet beginnen met een keyword
    - Er dient een welkomst SMS gestuurd worden na het 1ste MO bericht en voor het 1ste MT bericht
    - Na uitschrijving mogen geen berichten meer gestuurd worden voor herlancering, zgn. teasers
    - MT berichten zijn voortaan gratis voor de eindgebruiker. Er is dus alleen nog MO billing voor chatdiensten per 1 december. Voor de uitvoering van deze nieuwe regel is het noodzakelijk dat u chatdiensten op een afzonderlijke shortcode draait en deze bij de operators is aangemerkt als chat shortcode. U kunt er dan tegelijk voor kiezen het MO tarief te verhogen naar maximaal 4 euro per MO bericht. De MT berichten zijn vanaf dan onbetaald. Houdt u s.v.p. rekening met de eindejaars freeze die de operators gewoonlijk vanaf medio december hanteren, vanaf dat moment zijn wijzigingen niet mogelijk tot begin/medio januari.

    Spelletjes
    - Er moet een welkomst SMS gestuurd worden na het 1ste MO bericht en voor het 1ste MT bericht
    - Maximaal € 5,- per speelsessie

    De met (*) gemarkeerde regels zullen door ons systeem worden afgevangen. De waarschuwings SMSjes bij iedere € 10,- worden door ons verstuurd.
    Voor alle overige wijzigingen verzoeken we u vriendelijk te kijken of deze van toepassing zijn en waar nodig aanpassingen te maken.

    Ten aanzien van het vervallen van de betaalde MT berichten op de chats wijzen we u er graag op dat het mogelijk is om het MO tarief te verhogen tot maximaal 4 euro. Als u dit voor uw dienst wilt verzoeken we u vriendelijk dit bij ons aan te geven. U kunt ons zoals gewoonlijk bereiken via sales@targetmedia.nl

    Voor de volledige inhoud van de Ethische Code verwijzen we u graag naar tinyurl.com/cz7chrj

  • Discuss on TBforum...


    25-11  Wallie overgenomen door Paysafecard

    Zoals u wellicht in de media vernomen heeft is Wallie overgenomen door het Oostenrijkse Paysafecard. Paysafecard heeft besloten om te stoppen met het aanbieden van Wallie als betaalproduct. Met ingang van vorige week worden er geen Walliecards meer verkocht in de winkels. Wel zullen de Walliecard in te wisselen blijven tot medio januari 2012.

    Inmiddels zijn wij bezig met de implementatie van Paysafecard als extra pre-paid card product. Dat betekent dat u zeer binnenkort ook de Paysafecard als alternatief kunt accepteren op uw website of in uw webwinkel. Naar verwachting zal dit op 1 december a.s. gerealiseerd zijn.

    Om de overgang geleidelijk te kunnen laten verlopen hebben we gekozen voor een naadloze overgang naar Paysafecard. U hoeft de aanroepen naar TargetPay niet aan te passen.
    In plaats van het Wallie scherm zal per 1 december een pagina verschijnen waarin uw klanten de keuze hebben of ze een Wallie of Paysafecard kaartnummer in willen vullen. Afhankelijk van die keuze komen ze in het betaalscherm van Paysafecard danwel Wallie terecht. We zullen hier ook een korte uitleg geven over wat er veranderd is.
    Per medio januari zullen we de mogelijkheid om Wallie te kiezen ook blokkeren en vervangen door een uitleg over het gestopt zijn van Wallie als betaalmethode.

    Omtrent de uitbetalingen is er overigens ook goed nieuws. Waar bij Wallie het kostenpercentage nog 17,5% bedroeg, zal dit bij Paysafecard slechts 15% zijn!

    Voor meer informatie zie: www.paysafecard.com/nl/nl-paysafecard/ of mail uw vraag naar: sales@targetmedia.nl

  • Discuss on TBforum...


    30-03  Change in outpayments UK

    As of April 1st 2011 the payouts for Premium SMS in the UK will change. This in particular by an increase on the VAT rate from 17.5% to 20%. However, some more adjustments are being done so that for some operators an increase instead of a reduction will apply.

    In the table below you can find the new outpayments. The new outpayments will be automatically adjusted by April 1st so no further action from your side is required.






































    TariffOperatorNew Rate
    £ 0,25O2£ 0,0800
    £ 0,25Orange£ 0,0830
    £ 0,25T-Mobile£ 0,0850
    £ 0,25Three£ 0,0630
    £ 0,25Virgin£ 0,0670
    £ 0,25Vodafone£ 0,0800
    £ 0,50O2£ 0,2360
    £ 0,50Orange£ 0,2460
    £ 0,50T-Mobile£ 0,2560
    £ 0,50Three£ 0,2270
    £ 0,50Virgin£ 0,1610
    £ 0,50Vodafone£ 0,2410
    £ 1,00O2£ 0,5560
    £ 1,00Orange£ 0,5630
    £ 1,00T-Mobile£ 0,5710
    £ 1,00Three£ 0,5850
    £ 1,00Virgin£ 0,3500
    £ 1,00Vodafone£ 0,5560
    £ 1,50O2£ 0,8670
    £ 1,50Orange£ 0,8760
    £ 1,50T-Mobile£ 0,8720
    £ 1,50Three£ 0,8360
    £ 1,50Virgin£ 0,5390
    £ 1,50Vodafone£ 0,8760
    £ 3,00O2£ 1,8100
    £ 3,00Orange£ 1,8090
    £ 3,00T-Mobile£ 1,865
    £ 3,00Three£ 1,8010
    £ 3,00Virgin£ 1,1050
    £ 3,00Vodafone£ 1,7940
    £ 5,00O2£ 3,1280
    £ 5,00Orange£ 3,4630
    £ 5,00T-Mobile£ 3,4830
    £ 5,00Three£ 3,1210
    £ 5,00Virgin£ 1,8600
    £ 5,00Vodafone£ 3,0270



    The rates are indicative and subject to typos.

  • Discuss on TBforum...


    30-03  REMINDER: Fees on MO SMS Short Codes Netherlands terminated by 04/01/2011

    Dutch Telecom Providers will stop the possibility for sending billed MO's (the message which is send by a consumer to a short code) by the 1st of April 2011.

    This effectively means that the € 1.50 charge on MO Shortcode 7733 expires on 04/01/2011 and no charging on the MO messages will take place from that moment on. This has no effect on "normal" short codes, such as short code 3010. For questions please contact sales@targetmedia.nl

    NB: We have been notified by the operators that from midnight off (night of Wednesday, March 30 on Thursday, March 31) they will start removing the feature on the MO short codes. Therefore the payments will lapse from that moment on. For any questions please contact sales@targetmedia.nl

  • Discuss on TBforum...


    17-03  Nieuwe restricties SMS & Win In Belgie

    In Belgie zullen er per 1 april wijzigingen plaatsvinden in o.a. de wetgeving met betrekking tot kansspelen. Dit houdt in het kort in dat kansspelen zoals de SMS en Win die op dit moment aangeboden wordt in België niet meer zonder meer is toegestaan. De wet definieert elke vorm van wedstrijd, kwis of spel waarbij een inleg plaatsvindt een kansspel. In het geval SMS en win wordt de premium MO en premium MT al gezien als een inleg. Om toch kansspelen te kunnen doen moet aan een aantal voorwaarden voldaan worden.

    De voorwaarden zijn als volgt:

    1. de organisator moet een licentie aanvragen bij de Kansspelen commissie.

    2. Indien er een licentie is verleend dan moet dit aan de operatoren worden doorgegeven en geven die ook een accoord hierop.

    3. elke organisator van een kansspel moet dit op een dedicated shortcode doen in de 6xxx-reeks. Deze diensten kunnen dus niet meer op een shared shortcode worden gedaan en elke organisator krijgt een eigen shortcode.

    4. de organisator moet een lokale bedrijfsregistratie in België hebben.

    Dit houdt effectief in dat per 1 april geen SMS en Win diensten meer zijn toegestaan op TargetSMS.nl of TargetPay.com. Indien u wel SMS en Win diensten wilt uitvoeren dan moet u voldoen aan de bovenstaande voorwaarden. U kunt ons daarvan op de hoogte stellen en dan zorgen wij voor de verdere assistentie en procedure. We zullen per 1 april alle SMS en Win diensten deactiveren. Voor verdere vragen kunt u contact opnemen met sales@targetmedia.nl.

    We would like to ask you to check your SMS services and its manifestations and see if it needs to be adjusted according to the the new code. You can find the code at www.targetsms.nl/docs/coc-en-1-3.pdf

    Some key points of the new code:
    a. Article 12.3 is specifically named for the stop command: STOP on a shared shortcode means that all subscription services on this shortcode should be unsubscribed. For shortcode 3010 and 7733 we will handle this for you, but for customers with their own shortcode it should be implemented by yourself.

    b. For subscription services to each message the following should be added "informatie? www.smsgc.nl ".
    This means that each job you offer through the Easy subscription services this text should be added. If you offer jobs via the Premium SMS Gateway Advanced you should add this in every message send via the API. If you send messages with a WapPush then this text should be displayed on the wappage that is opened.

    c. Article 8.c specifically has instruction fot the 1-on-1 chat services. An important point is that each MO message can only send up to 2 premium MT messages. Up to 72 hours after an MO an MT may be send, so the stalling of MTs is related to maximum duration of 72 hours.

    d. For owners of a dedicated shortcode the answer to an MO with the HELP text should be adjusted. See Rule 6.1. For shared short codes (3010 and 7733) this modification will be done by TargetMedia.

    e. If a consumer sends a wrong keyword to a shortcode then the answer must meet the same requirements as in a HELP message. See Rule 6.2.

    f. Existing customers should not just be accessed through SMS for new services, unless they have given permission for this asset. See section 7.2.

    g. Extra attention should be paid to the rate of single communication services, see Article 8.

    h. For subscription services the ask-for-confirmation should be free (see Article 11.1) and there is a standard order for the login confirmation (Article 11.2 and 11.3). When you use the Advanced Premium SMS Gateway, which handles the messages on your server, you have to check the confirmation messages and ensure that they meet the requirements. If you use the Easy version of subscription services than we do take care of it.

    i. There is a new procedure for complaints from consumers and members of the SMS code, see Article 13

    If you use an SMS service through our websites then you are required to comply with this new Code SMS Services. Therefore again the request to read the code carefully and where necessary adapt your services. We welcome your questions and / or comments.


  • Discuss on TBforum...
  • Volgende pagina...


  • © Copyright TargetMedia